Pedagogika2010

Opis forum


#16 2011-01-25 20:38:26

paulinka312

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-10
Posty: 25

Re: Biomedyczne ....

To nic:P najważniejsze, że już wszystko wyjaśnione... Na biomedyke to tylko te pytania co są na blogu obowiązują na egzaminie tak??

Offline

 

#17 2011-01-26 20:13:21

jastin25

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 14

Re: Biomedyczne ....

te wyzej opisane zagasdnienia to odp.na jej pytania?

Offline

 

#18 2011-01-27 22:22:03

teresa

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 2

Re: Biomedyczne ....

Alicja w pytaniach z biomedycznych brak jest pytania z nr 18 ( pomyłka w nr czy  jeszcze jedno do opracowania)

Offline

 

#19 2011-01-28 07:44:13

Alicja

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 22

Re: Biomedyczne ....

To tylko pomyłka w numeracji.Nie brakuje zadnego z pytań

Offline

 

#20 2011-01-28 12:01:17

mariolka20mloda

Użytkownik

9901419
Zarejestrowany: 2010-12-04
Posty: 13

Re: Biomedyczne ....

37.Podaj 5 problemów, które mogą wystąpić u dzieci z FAS?
Alkoholowy zespół płodowy (FAS) - zespół umysłowych i fizycznych zaburzeń, które mogą wyrażać się jako opóźnienie umysłowe, dysfunkcja mózgu, anomalie rozwojowe, zaburzenia w uczeniu się i zaburzenia psychologiczne. FAS jest skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Alkohol powoduje więcej szkód w rozwijającym się płodzie niż inne substancje łącznie z marihuaną, heroiną i kokainą. Efekty mogą być groźne lub średnio nasilone i wyrażają się obniżeniem IQ, zaburzeniami uwagi i zdolności uczenia się, aż do wad serca, dysfunkcji mózgu i śmierci włącznie. Wiele dzieci doświadcza poważnych zaburzeń zachowania i funkcjonowania społecznego, które trwają całe życie. Na świat przychodzi więcej dzieci z FAS, niż z zespołem Downa. Większość przypadków pozostaje nie zdiagnozowana lub zdiagnozowana niewłaściwie.


17.Przedstaw charakterystykę rozwoju w okresie dojrzewania.
Typowy przebieg dojrzewania płciowego u dziewcząt i chłopcówv Dojrzewanie zaczyna się od skoku pokwitaniowego (→ patrz powyżej) i obejmuje szereg przemian fizycznych i psychicznychDziewczęta:• Nabierają ciała w okolicy bioder, przybierają na wadze i rosną im piersi, nabierają kobiecych kształtów• Pojawia się pierwsza miesiączka, początkowo dziewczęta miesiączkują nieregularnie, czasem miesiączkom nie towarzyszy jajeczkowanie (pojawieniu się miesiączki nie towarzyszy zazwyczaj szczególne zainteresowanie współżyciem seksualnym)• Pojawia się trądzik spowodowany działaniem hormonów• Zwiększa się potliwość• Pojawia się owłosienie okolic narządów płciowych i pod pachamiChłopcy:• Pojawiają się pierwsze wytryski oraz wzwody (zazwyczaj towarzyszy temu zwiększenie pobudliwości seksualnej, co sprzyja rozwojowi onanizmu młodzieńczego lub wczesnej inicjacji seksualnej)• Rozwija się tkanka mięśniowa i kości• Przechodzą mutację głosu• Zwiększa się potliwość• Pojawia się trądzik spowodowany działaniem hormonów• Pojawia się owłosienie okolic narządów płciowych, twarzy (najpierw nad górną wargą, a później także na policzkach) i pod pachami

8.Wskaż minimum 5 różnic pomiędzy mitozą a mejozą. Określ znaczenie biologiczne tych procesów.. MITOZA - zachodzi w komórkach somatycznych- powstają dwie komórki potomne o takiej samej liczbie chromosomów- ma charakter zachowawczy (liczba materiału genetycznego nie ulega zmianie)- przechodzi 1 etap podziału komórkowegoMEJOZA- zachodzi w komórkach rozrodczych (gametach)- powstają gamety zawierające pojedyńczą liczbę chromosomów- ma charakter redykcyjny (zmniejsza o połowę materiał genetyczny)- przechodzi 2 etapy podziału komórkowego- zachodzenie procesu crossing overZnaczenie biologiczne mitozy:Podział komórkowy, w którym powstają komórki identyczne pod względem informacji genetycznej może być wykorzystany:-w procesie rozmnażania bezpłciowego wegetatywnego, np. podział komórki pierwotniaków - -w fazie wzrostu organizmu, kiedy to w szybkim tempie przybywa nowych komórek -w procesie regeneracji, gdy organizm uzupełnia ubytki po zniszczonych komórkach komórkami nowymiMejoza zapewnia stałą liczbę chromosomów w kolejnych pokoleniach organizmów, które rozmnażają się płciowo. Choć jej miejsce w cyklach życiowych różnych grup organizmów jest odmienne, zapobiega podwajaniu informacji genetycznej w czasie łączenia komórek biorących udział w procesie płciowym.

Ostatnio edytowany przez mariolka20mloda (2011-01-28 12:02:23)

Offline

 

#21 2011-01-30 17:03:27

jastin25

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 14

Re: Biomedyczne ....

czy ktos ma juz opracowane pytania z bio?potrzebuje pomocy!czy ktos ma opracowane pytania nr.od 23 do 35.z góry dziekuje

Offline

 

#22 2011-01-31 07:14:52

judytkaa16

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-18
Posty: 42

Re: Biomedyczne ....

jastin a masz może opracowane do 23? pytania?

2
PRAWIDŁOWOŚCI ONTOGENEZY
a)       kierunkowość- stałe nieodwracalne zmiany w kształtowaniu się poszczególnych cech organizmu odbywające się w warunkach ciągłego przystosowania do środowiska
b)       etapowość- kolejne następujące po sobie pewne etapy rozwoju, które dla ssaków są takie same, różnią się czasem trwania, natężeniem i szybkością przemian
c)       występowanie trzech grup procesów:
-          rozrost- zmiany cech ilościowych, zwiększenie wymiarów i masy ciała
-          różnicowanie- zmiany cech jakościowych; występują trzy etapy różniących się metabolicznie komórek katabolicznych i anabolicznych
1)       zmiany rodzajowe komórek i tkanek (cyto- i histogeneza). 
2)       Łączenie tkanek w narządy, a tych w organy (organogeneza0
3)       Dostrajanie poszczególnych układów, ale tylko pod względem morfologii, ale także  struktury poszczególnych układów (typogeneza)
Poszczególne etapy ontogenezy i ich charakterystyka.
1.       Podział pedagogiczny- mechaniczny wpływ czasu
I okres przedurodzenowy (prenatalny) od zapłodnienia do urodzenia 270 dni
II okres pourodzenioowy (postnatalny) trwa do śmierci

a)       okres noworodka 4- 6 tygodni po urodzeniu
b)       okres niemowlęcia do momentu spionizowanej postawy, do około 1 roku życia
c)       okres pierwszego dzieciństwa do 3 roku życia
d)       okres przedszkolny do 7 roku życia
e)       okres szkolny od 7 do 18 roku życia
-          szkolny właściwy 12- 14 lat
-          dojrzewanie płciowe do 18 roku życia
f)        okres młodzieńczy od 18- 23 roku życia
g)       okres dorosłości do 40, 45 lat
h)       okres starości
3
pod wpływem czynników wewnętrznych (endogennych) i zewnętrznych (egzogennych) dokonują się zmiany w strukturze i funkcjach organizmu człowieka.
grupy czynników:
1) czynniki endogenne genetyczne, czyli determinatory rozwoju;
2) czynniki endogenne paragenetyczne, czyli stymulatory rozwoju;
4
czynniki egzogenne, czyli modyfikatory rozwoju:
a) biogeograficzne - modyfikatory naturalne, w tym: flora i fauna, zasoby
mineralne, skład wody i gleby oraz powietrza, klimat, ukształtowanie terenu;
b) społeczno-kulturowe — modyfikatory kulturowe, w tym: pochodzenie społeczne, charakter i wielkość środowiska (miasto, miasteczko, wieś), poziom wykształcenia, wysokość zarobków, tradycje.
5
Adaptacja (łac. adaptatio – przystosowanie) – przystosowanie się organizmu poprzez zmianę struktury lub funkcji do życia w nowych dla niego, trwale zmienionych warunkach bytowych lub zewnętrznego stresu. Efektywność adaptacji określa dostosowanie.
Adaptacja jest istotną, dziedziczną lub niedziedziczną i podlegająca rozwojowi cechą wszystkich żywych organizmów.
7
Zmienność mutacyjna - rodzaje mutacji
•    Zmienność mutacyjna polega na tworzeniu nowej informacji genetycznej w wyniku nagłej, skokowej, a jednocześnie losowej i bezkierunkowej zmiany materiału genetycznego (mutacji) w komórkach biorących udział w rozmnażaniu.
•    Wyróżnia się dwa typy mutacji:
1. mutacje samorzutne - powstają spontanicznie, bez udziału konkretnych fizycznych, ani chemicznych czynników; są zjawiskiem bardzo rzadkim;
2. mutacje indukowane - powstają pod wpływem fizycznego lub chemicznego czynnika; zaliczyć tu można większość mutacji.
8
Mejoza występuje tylko u komórek rozrodczych
mitoza która występuje w prawie każdej komórce ciała.

Mejoza ma charakter redukcyjny (zmniejsza materiał genetyczny o połowę)
mitoza ma charakter zachowawczy (liczba materiału genetycznego nie ulega zmianie)

Mejoza przechodzi 2 etapy podziału komórkowego.
Mitoza tylko 1.

Liczba komórek po Mejozie: 4.
Liczba komórek po mitozie: 2.
9
KOMÓRKA GENERATYWNA
komórka biorąca udział w rozmnażaniu płciowym (w przeciwieństwie do komórki somatycznej-wegetatywnej). Termin odnosi się zarówno do pierwotnych komórek płciowych, jak i gamet. U roślin nasiennych komórka generatywna powstaje w ziarnie pyłku. Ulega podziałowi mitotycznemu, powstają dwa jądra plemnikowe (gamety męskie), które biorą udział w procesie zapłodnieni

Offline

 

#23 2011-02-14 19:49:04

Kasia1914

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 1

Re: Biomedyczne ....

ma ktoś może notki z wykładu z biomedycznych o szkielecie człowieka ? prosze o pomoc

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plwodomierze wrocław yorkshire terrier charakterystyka rasy materace janpol